Home
O NAS
ZGŁOSZENIE
NAPRAWY
FAQ
KONTAKT

..:: FAQ - czyli najczęściej zadawane pytania ::..

  1. Ile będzie kosztować naprawa?
    Dokładne podanie kosztu naprawy jest możliwe dopiero po dostarczeniu sprzętu do serwisu, wykonaniu odpłatnej ekspertyzy technicznej (wyceny) oraz stwierdzeniu co jest przyczyną uszkodzenia. Zdalne określenie kosztu naprawy jest bardzo trudne, a praktycznie wręcz niemożliwe. Dlatego prosimy naszych Klientów, aby dostarczali sprzęt do serwisu. Nasi technicy wykonają ekspertyzę, precyzyjnie poinformują o przyczynie uszkodzenia oraz o kosztach związanych z jej usunięciem.
  2. Ile kosztuje wycena naprawy odpłatnej?
    Koszt wyceny naprawy odpłatnej uzależniony jest od typu sprzętu i przedstawiony jest poniżej. Koszt ten naliczany jest wyłącznie w przypadku rezygnacji klienta z proponowanej naprawy odpłatnej. Koszt wyceny nie jest anulowany w przypadku, gdy naprawa okazuje się być niemożliwa do wykonania (np. z powodu braku dostępności części zamiennych).

    • SAMSUNG - kompaktowe aparaty cyfrowe i kamery cyfrowe: 49,20zł brutto
    • SAMSUNG - zaawansowane kompaktowe aparaty cyfrowe (EX1, PRO815, WB5000, WB5500, GALAXY CAMERA): 110,70zł brutto
    • SAMSUNG - aparaty hybrydowe serii NX oraz obiektywy serii NX: 110,70zł brutto
    • SAMSUNG - lustrzanki oraz obiektywy do lustrzanek: 110,70zł brutto
    • SIGMA - obiektywy, lampy błyskowe, aparaty analogowe i cyfrowe: 110,70zł brutto
    W przypadku chęci zgłoszenia sprzętu do naprawy odpłatnej prosimy o wcześniejszy kontakt pod adresem info@foto-service.pl, w celu potwierdzenia możliwości wykonania usługi (dostępności części, wsparcia technicznego).
  3. W jaki sposób dostarczyć do Państwa sprzęt?
    Najlepiej skorzystać z usług firmy kurierskiej. Nasze Centrum ma podpisaną umowę z firmą Zamów kuriera! . Wystarczy zamówić kuriera i przekazać mu bezpiecznie zapakowany sprzęt.
    UWAGA! W przypadku naprawy gwarancyjnej sprzęt należy wysłać na koszt odbiorcy (szczegóły tutaj), w przeciwnym razie koszty transportu ponosi nadawca.
  4. Na czyj koszt jest przesyłka?
    W przypadku naprawy gwarancyjnej należy postępować zgodnie z opisem dostępnym w dziale Serwis Gwarancyjny
    W przypadku naprawy odpłatnej Klient ponosi koszty transportu zarówno 'do' jak i 'z' serwisu.
  5. Jak zapakować sprzęt?
    Bardzo ważne jest, aby bezpiecznie zapakować wysyłany sprzęt. Najlepiej wykorzystać do tego oryginalne pudełko. Dodatkowo proponujemy zabezpieczyć każde wysyłane urządzenie z osobna folią z pęcherzykami powietrza. W przypadku sprzętu z wymienną optyką wysyłając obiektyw wraz z aparatem, należy bezwzględnie odłączyć obiektyw od korpusu aparatu! Baterie lub akumulatory należy wysyłać wyjęte ze sprzętu.
    Nie odpowiadamy za nieoryginalne kartony, w które został zapakowany sprzęt oraz za wypełniacze użyte do jego zapakowania. Gwarantujemy zwrot oryginalnych pudełek.
  6. Co dołączyć do przesyłki z uszkodzonym sprzętem?
     
    Do wysyłanego sprzętu gwarancyjnego należy bezwzględnie dołączyć wypełnioną kartę gwarancyjną, dowód zakupu (paragon lub kopię faktury), szczegółowy opis usterki oraz dane kontaktowe. Do wysyłanego sprzętu odpłatnego należy dołączyć szczegółowy opis usterki oraz dane kontaktowe.
    Zalecane jest również dostarczenie:

    • korpusu współpracującego aparatu (niezbędny w przypadku kalibracji - więcej o kalibracji)
    • akcesoriów fabrycznych wchodzących w skład reklamowanego zestawu - kable, ładowarki, akumulatory - są one niezbędne do wykonania pełnej diagnostyki m.in. problemów związanych z ładowaniem, uruchamianiem się sprzętu, czy komunikacją z komputerem
    • akcesoriów współpracujących mogących być pośrednią lub bezpośrednią przyczyną powstawania zgłaszanych problemów - karty pamięci, dodatkowe akumulatory czy baterie
  7. Co się stanie z danymi/zdjęciami pozostawionymi na nośnikach w naprawianym sprzęcie?
    Dołożymy wszelkich starań, aby dane nie zostały zmienione lub usunięte, jednakże nie ponosimy odpowiedzialności za utratę danych zgromadzonych na nośnikach wbudowanych w urządzenie bądź na dołączonych nośnikach podczas wykonywania czynności serwisowych. Właściciel lub zgłaszający urządzenie zobowiązany jest do sporządzenia kopii zapasowej danych przed przekazaniem sprzętu do serwisu.
  8. Jakie dokumenty są wymagane do przeprowadzenia naprawy gwarancyjnej?
    Szczegóły tutaj.
  9. Nie otrzymałam(em) instrukcji obsługi do mojego sprzętu. Gdzie mogę ją zdobyć?
    W sprawie instrukcji do sprzętu proszę kontaktować się bezpośrednio z dystrybutorem K-Consult.
    W sprawie instrukcji do sprzętu proszę kontaktować się bezpośrednio z Infolinią Samsung lub wyszukać produkt na stronie www.samsung.pl i pobrać instrukcję bezpośrednio ze strony.
  10. Mam problem z moją lustrzanką cyfrową i obiektywem Sigma. Nie działa AF, a na wyświetlaczu wyświetla sie ERR/ERROR. Co robić?
    Jeśli problem ten występuje od samego początku użytkowania obiektywu wraz z D-SLR to prawdopodobnie obiektyw nie jest kompatybilny z posaidanym body. Konieczny jest kontakt z nami (info@foto-service.pl) celem zweryfikowania możliwości wykonania upgrade'u. Proszę przesłać dokładne informacje na temat posiadanego modelu D-SLR oraz modelu obiektywu (wszelkie oznaczenia i parametry z obudowy oraz numer seryjny).
    W przeciwnym razie obiektyw mógł ulec uszkodzeniu. Konieczne będzie dostarczenie go do serwisu.
  11. Mam problem z obiektywem Sigma. Występuje w nim Front Focus/Back Focus. Co robić?

    Obiektywy marki Sigma opuszczając linię produkcyjną nie są obarczone żadnymi usterkami technicznymi. Wszelkie fluktuacje optymalnej rozdzielczości punktu ostrości podczas pracy w trybie AF lustrzanek cyfrowych (front focus lub back focus) wynikają wyłącznie z niedoskonałości samego body. Obiektywy Sigma są fabrycznie regulowane tak, aby prawidłowo współpracować z lustrzankami analogowymi i cyfrowymi producentów, do których są dedykowane, a zakres AF znajduje się w granicach oferowanej przez nie głębi ostrości. Pomiędzy pojedynczymi egzemplarzami obiektywów jak i pojedynczymi egzemplarzami lustrzanek zdarza się, iż granice tolerancji mają stosunkowo dużą rozbieżność, jednak jest to zjawisko całkowicie normalne. W tej kwestii znane jest m.in. stanowisko firmy Canon, która jasno stwierdziła, iż model D-SLR 300D nie nadaje się do prawidłowego testowania optymalnego punktu ostrości w trybie AF. Dodatkowo jeżeli body ma podobny problem z innym obiektywem, to bezwględnie należy udać się do serwisu autoryzowanego posiadanej lustrzanki w celu jej optymalnej regulacji.

    Więcej o kalibracji.

  12. Gdzie znajdują się aktualne informacje na temat produktów marki Samsung?
    Proszę zajrzeć na stronę dystrybutora marki Samsung : www.samsung.pl
  13. Gdzie znajdują się aktualne informacje na temat produktów marki Sigma?
    Proszę zajrzeć na stronę dystrybutora marki Sigma : www.sigma-foto.pl
  14. Ile mam czasu na odbiór sprzętu po naprawie / otrzymaniu informacji o możliwości odbioru?

    Kiedy Klient zostanie poinformowany o możliwości odbioru sprzętu ma na to 14 dni kalendarzowych od daty otrzymania stosownej informacji. Po tym czasie naliczana jest opłata za składowanie sprzętu w wysokości 6,15 zł brutto za każdy dzień kalendarzowy zwłoki.

    Po upływie 3 miesięcy naliczania opłaty za składowanie sprzętu serwis zastrzega sobie prawo do utylizacji porzuconego sprzętu, której kosztami zostanie obciążony Klient.